Iddergem

De kaart vermeldt terecht Denderleeuw. De halte Iddergem (telegrafische code GIR aan de Landuitstraat in Denderleeuw dus) lag altijd al op het grondgebied van de gemeente Denderleeuw. Niemand weet waarom Iddergem voor deze halteplaats werd gekozen. Ooit was er sprake van om de halte Denderleeuw-Zuid te noemen, maar dit plan werd nooit uigevoerd (met dank aan Kris Van der Perre, HKI). Spoorwegnostalgie ten top : de bareel van overweg 50, het overwegwachtershuisje en de halte met afsluiting. Verzameling Steven De Schuiteneer

Stel 217 werd op 26 november 2005 meerdere malen op plaat gezet (zie stations Schendelbeke en Ninove) zoals hier te Iddergem badend in de zon. Foto Ben Lanoot

Stel 217 aan de inrit van het station Iddergem kant Denderleeuw. 27 november 2005. Foto Ben Lanoot

Stel 737 haltert te Iddergem. Deze halte heeft geen stationsgebouw maar twee lelijke betonnen schuilhuisjes. 14 april 2007. Foto Ben Lanoot

Zicht op de lijn 90 richting FGRA. Bemerk het blauwe schuilhuisje dat ooit wel eens zal wijken voor een standaard geel metalen – glazen exemplaar. 27 november 2005. Foto Ben Lanoot

P8970 (Aalst – Geraardsbergen) samengesteld uit MW41 van de tractiewerkplaats Melle. Met de elektrificatie van de diesellijnen in Limburg ontstond een overschot aan dieselmotorwagens in het oosten van het land. Een deel werd overgeplaatst naar Melle. Om de motorwagens rijvaardig te houden, worden ze sinds de aanpassing van de dienstregeling in december 2021 ingezet op geëlektrificeerde lijnen in het Gentse zoals de L-treinen Gent-Lokeren maar ook als P-treinen op L90. MW 4118 en 4161 halteren op 4 maart 2022 te Iddergem. Foto Ben Lanoot.

Dieselmotorwagen 4158 op kop van P8973 Denderleeuw – Geraardsbergen ter hoogte van OW52 aan de Molenbeekstraat te Denderleeuw. 06/05/22. L90. Foto Ben Lanoot.

Dieselocs 7861 en 7845 in treinschakeling voor een korte sleep suikerwagens richting FDD. 26 november 2005. Foto Ben Lanoot